خبر تـــــــاب
خبر تـــــــاب

خبر تـــــــاب

اوحدی: آمادگی عربستان برای بازگرداندن پیکرهای دفن شده به ایران

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان برای بازگرداندن پیکرهای دفن شده به ایران اعلام آمادگی کرده است.

 

 اوحدی: آمادگی عربستان برای بازگرداندن پیکرهای دفن شده به ایران


سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت مفقودین حادثه منا اظهار کرد: پیکر17 تن از جانباختگان ایرانی در عربستان دفن شده که از این میان ایرانی بودن 12 تن از آنها محرز شده و تشخیص هویت شده‌اند اما 5 نفر از آنها تعیین هویت نشده‌ و فقط مشخص است که ایرانی هستند.
وی در ادامه افزود: عربستان اعلام آمادگی کرده هرگونه درخواست خانواده‌ی این قربانیان از جمله بازگرداندن این پیکرها به کشور را انجام دهد.
اوحدی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 4000 پیکر در عربستان دفن شده است گفت: پیکرهای جانباختگان در 14 ردیف  و در هر ردیف 350 نفر به طور منظم و به تفکیک کامل دفن شده است که پرونده آنها وجود دارد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت:عربستان اعلام کرده  پیکر 450 نفر با حکم حکومتی و با  نظر وزارت بهداشت این کشور برای پیشگیری از بیماری‌ها دفن شده است که پرونده این 450 نفر به طور کامل و  مستند موجود است که  ما با بررسی بخش عمده‌ای از این پرونده‌ها توانستیم پیکر جانباختگان خود را در میان آنها پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه هنوز اطلاعی از 48 نفر از مفقودین در دست نیست ،بیان کرد: امروز نیز جلسه ای با مقامات سعودی خواهیم داشت و پرونده‌های دیگری را بررسی خواهیم کرد ضمن اینکه لیست تمام مفقودین با مشخصات کامل در اختیار کنسولگری و سفارت ایران قرار خواهد گرفت تا از طریق مکاتبات با وزارت خارجه و وزارت بهداشت عربستان وضعیت این مفقودین پیگیری شود.
اوحدی یادآور شد: در حال حاضر 7 هزار زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.