خبر تـــــــاب
خبر تـــــــاب

خبر تـــــــاب

مرگ بر آمریکا علیه مردم آمریکا نیست

دیپلماسی رسانه‌ای بال سترگ پیشبرد اهداف و منویات کشورها در عرصه نظام جهانی در دنیای معاصر است، سپهری که جامعه هدفش افکار عمومی و قدرت خالص و متقن آن است 

  دیپلماسی رسانه‌ای بال سترگ پیشبرد اهداف و منویات کشورها در عرصه نظام جهانی در دنیای معاصر است، سپهری که جامعه هدفش افکار عمومی و قدرت خالص و متقن آن است و حجت‌الاسلام روحانی و محمدجواد ظریف در جامه ریاست جمهوری و رئیس دستگاه دیپلماسی کشور نشان داده‌اند که از این ابزار بهترین استفاده را با حداکثر کارایی مدنظر دارند.

در آستانه سفر روحانی به نیویورک یکبار دیگر رئیس‌جمهوری در قالب مصاحبه‌های هدفمند با رسانه‌های بین‌المللی افکار عمومی جامعه آمریکا را هدف گرفته است و این بار با توجه به توافق هسته‌ای و بحث و جدل‌های فراوان بر سر آن میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها، عموم مردم آمریکا بیش از همیشه به دنبال اطلاع و آگاهی در خصوص ایران و نگرش عالی‌ترین سیاستمداران آن است. دکتر روحانی در همین رابطه به تشریح موارد چالش برانگیز و حساسیت‌زایی پرداخته که مورد سوال و کنجکاوی مردم آمریکاست. او برای آنان تشریح می‌کند که چرا مردم ایران شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و عقبه و سابقه این واکنش‌ها به کجا بازمی‌گردد. رئیس جمهوری کشورمان درصدد ترسیم واقعیت‌هاست تا افکار عمومی آمریکا حقایق را ورای تبلیغات مرسوم و متداول چتر رسانه‌ای که ایران و ایرانیان را در قامت متهمان همیشگی معرفی می‌کنند به آنان بازشناساند.

روحانی در گفت‌و‌گوی شصت دقیقه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس نکاتی را مطرح کرده که مشروح آن امروز انتشار می‌یابد که البته اهم گفته‌های وی نیز در قالب پیش خبر انعکاس یافته است.  

 ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد

دکتر حسن روحانی در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس چهره صلح‌طلبانه و غیرتهاجمی ایران را برای مخاطبین آمریکایی تشریح کرده و می‌گوید: «ملت ایران با هیچ کشوری سرِ جنگ ندارد.» وی در ادامه تاکید می‌کند: «سیاست‌های آمریکا همواره به ضرر منافع مردم ایران بوده است.» حسن روحانی با اشاره به نوعدوستی ایرانی‌ها، خطاب به مردم آمریکا تصریح می‌کند: «مردم ایران به مردم آمریکا احترام می‌گذارند. ایرانی‌ها به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیستند، اما در عین حال سیاست‌های آمریکا به ضرر منافع مردم ایران بوده و قابل درک است که مردم به این موضوع حساسیت نشان دهند.»  رئیس‌جمهور کشورمان می‌افزاید: «زمانی که مردم علیه شاه قیام کردند آمریکا تا آخرین لحظه به شدت از او حمایت کرد.»

 اشاره به سابقه بد آمریکایی‌ها

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به سوابق ناخوشایند عملکردهای آمریکا که افکار عمومی ایرانیان را متاثر از خود کرده، اشاره کرده و می‌گوید: «در جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران نیز، آمریکایی‌ها از صدام -دیکتاتور سابق عراق- حمایت کردند.» روحانی ضمن اشاره به این عملکردهای نادرست و عدم فراموشی آن از لزوم نگاه به آینده می‌گوید و تاکید می‌کند: «مردم این چیزها را فراموش نخواهند کرد. نمی‌توانیم گذشته را فراموش کنیم اما در عین حال نگاهمان باید به آینده باشد.» وی در پاسخ به این سوال که آیا شعار «مرگ بر آمریکا» در نماز جمعه، سیاست داخلی ایران است هم تصریح می‌کند: «این شعار در واکنش به تصمیم‌های سیاسی قبلی واشنگتن است. این شعاری که سر داده می‌شود علیه مردم آمریکا نیست، مردم ما به مردم آمریکا احترام می‌گذارند.»  دفتر روابط عمومی ریاست جمهوری خبر مصاحبه روحانی با شبکه سی‌بی‌اس را تایید و اعلام کرد این مصاحبه در تهران انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.