خبر تـــــــاب
خبر تـــــــاب

خبر تـــــــاب

بازتاب کمپین تحریم خودروهای ایرانی در خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به راه افتادن کمپین «نه به خودروی صفر» در ایران واکنش نشان داده و در این باره نوشته است

  خبرگزاری فرانسه در گزارشی به راه افتادن کمپین «نه به خودروی صفر» در ایران واکنش نشان داده و در این باره نوشته است: ایرانیان از فضای مجازی برای استفاده از نارضایتی نهفته سالیان طولانی خود نسبت به صنعت خودرو تحت سلطه دو تولید کننده سایپا و ایران خودرو، پس از خروج شرکت‌های خارجی ناشی از تحریم های غرب، استفاده کردند.


یکی از کابران فضای مجازی در ایران در این باره به خبرگزاری فرانسه می گوید: منفعت اقتصادی برای آنها بیش از هر چیزی در اولویت است. این کاربر ایرانی می گوید: بسیاری از مردم ایران زندگی خود را به دلیل نقص فنی خودروهای تولید شده از سوی این دو گروه خودرو سازی از دست داده اند.

سالانه 20 هزار نفر در جاده‌های ایران جان خود را در اثر تصادف از دست می‌دهند و پلیس ایران می‌گوید نقص فنی در خودروها متهم اصلی تصادفات جاده ای در ایران هستند.مقامات ایرانی اما می‌گویند که محصولات داخلی ایران بسیار ارزان تر از برندهای وارداتی است و صنعت خودروسازی در ایران هزاران فرصت شغلی ایجاد کرده  است.

وزیر صنعت و معدن ایران نیز اخیرا در اظهارنظری در واکنش به راه‌اندازی این کمپین گفت که حامیان و ایجاد کنندگان این کمپین به منافع ملی خیانت می‌کنند.بسیاری از روزنامه‌های ایران نیز واکنش خشمگینانه‌ای به سخنان نعمت زاده، وزیر ایرانی نشان دادند و تاکید کردند که مردم ایران حق انتخاب دارند که خودروهای ایرانی را نخرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.