خبر تـــــــاب
خبر تـــــــاب

خبر تـــــــاب

پنج بیابان بسیار زیبای جهان

پنج بیابان بسیار زیبای جهان + عکس
 
ادامه مطلب ...

مهدی رحمتی در ترکیب پرسپولیس

دروازه بان و کاپیتان استقلال با پیراهن پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

  ادامه مطلب ...

پراید به ۱۹ میلیون تومان رسید

در حالی که قیمت کارخانه‌ای پراید ۱۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان اعلام شده، هم‌اکنون این خودرو در نمایندگی‌ها ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

 در حالی که قیمت کارخانه‌ای پراید ۱۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان اعلام شده، هم‌اکنون این خودرو در نمایندگی‌ها ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.


به گزارش تجارت امروز، قیمت کارخانه‌ای پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و پراید ۱۱۱ SE معادل ۲۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان اعلام شده اما گزارش‌های میدانی حاکی از این است که برخی نمایندگی‌ها با پیش‌بینی افت قیمت خودرو، اقدام به فروش پراید ۱۳۱ SE با قیمت ۱۹ میلیون تومان و پراید SE۱۱۱ با قیمت ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌کنند که البته برخی گزارش‌های غیررسمی از فروش پایین‌تر از این مبالغ نیز حکایت دارد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که با توجه به نبود مشتری و افت ۴۷.۶ درصدی تولید خودرو در شهریورماه امسال نسبت به شهریورماه سال گذشته، قیمت‌ها در هفته‌های آینده در سراشیبی نزول قرار گیرد که آثار این کاهش قیمت از هم‌اکنون قابل مشاهده است.
به گفته برخی نمایشگاه داران، با توجه به اینکه حجم تولید کارخانجات به نصف کاهش یافته و بسیاری از قطعه‌سازان بیکار هستند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند معلوم نیست تکلیف بازار خودرو به چه سمتی پیش خواهد رفت.

پارکینگ طبقاتی شگفت انگیز بی ام و

پارکینگ طبقاتی شرکت بی‌ام‌و یکی از شگفت‌انگیزترین برج‌های پارکینگی جهان است. 

 

 پارکینگ طبقاتی شرکت بی‌ام‌و یکی از شگفت‌انگیزترین برج‌های پارکینگی جهان است. 

 پارکینگ طبقاتی شگفت انگیز بی ام و

 پارکینگ طبقاتی شگفت انگیز بی ام و

 پارکینگ طبقاتی شگفت انگیز بی ام و

منبع خبر : شریان نیوز

دریاچه ها‌ی دیدنی سراسر جهان

یکی از جذاب‌ترین جلوه‌های طبیعت، دریاچه‌های زیبایی هستند که در سراسر این کره‌ی خاکی پراکنده شده‌اند. دریاچه‌ها به آب‌های آزاد راهی ندارند. برخی از آنها به قدری بزرگ اند که آنها را دریا می نامند. مانند دریای خزر. در این مقاله با چند دریاچه از اقصی‌نقاط جهان آشنا می‌شویم که چشمان هر بیننده‌ای را محسور زیبایی‌های خود می‌کنند. با کجارو همراه باشید.

  ادامه مطلب ...

خواب‌های فوتبالی مجری پرحاشیه ‌90/ فردوسی‌پور جزو هیات مدیره لیورپول شد

عادل فردوسی‌پور کسی بود که بعد از تلاش های بسیار بالاخره با حضورش جوان را به آرزویش رساند.

  ادامه مطلب ...

مهران غفوریان فینالیست خندوانه شد

آمار آخرین نتایج مسابقه استند آپ کمدی مهران غفوریان و جواد رضویان مشخص شد.

  ادامه مطلب ...

اتوبوسی از جنس LCD

اتوبوس LCD قابلیت های متفاوتی در پخش اطلاعات تبلیغاتی و یا اطلاعاتی مربوط به مسافرتهای درون شهری که اطلاعات سفری همین اتوبوس را در اختیار بینندگان قرار می دهد. 

 

 اتوبوس LCD قابلیت های متفاوتی در پخش اطلاعات تبلیغاتی و یا اطلاعاتی مربوط به مسافرتهای درون شهری که اطلاعات سفری همین اتوبوس را در اختیار بینندگان قرار می دهد. 


این اتوبوس جدید که طراحی آن را Tad Orlowski بر عهده داشته است با توجه به نیازهای امروز جوامع بشری و کار فرمایان طراحی شده است. 

بدنه این اتوبوس تماما از LCD پوشیده شده است و قابلیت های متفاوتی در پخش اطلاعات تبلیغاتی و یا اطلاعاتی مربوط به مسافرتهای درون شهری که اطلاعات سفری همین اتوبوس را در اختیار بینندگان قرار می دهد. 

اکنون با طرح این اتوبوس و در صورت تولید این بدنه به دلیل سطح بزرگ و یکپارچه این ال سی دی ها، فضای مناسب و جالبی در اختیار کمپانی ها برای ارائه تبلیغات خویش در سطح شهر را فراهم آورده است. این فضای تبلیغاتی و این LCDها ، شاید بتواند باعث زیبا سازی شهر نیز بشود. البته این خودرو بیشتر جنبه تبلیغاتی و مفهومی داشته و اطلاعاتی از ورود آن به بازار رسما اعلام نشده است. 

این ال سی دی ها شفاف هستند و امکان تماشای بیرون اتوبوس توسط مسافران همچنان وجود دارد و محل قرار گیری آنها بر روی شاسی اتوبوس بوده و جایگزین بدنه های قدیمی می شوند. طراحی این اتوبوس دارای شاسی ۲ تکه بوده و این اتوبوس دارای ۲ کابین می باشد. 

از دیگر قابلیت های این LCD امکان نمایش مسیر و اطلاعات راه ها، نمایش تبلیغات متنوع، اطلاعات آب و هوایی، اطلاعات لازم برای توریست ها و امکان تغییر تصاویر است. 

 اتوبوسی از جنس LCD

 اتوبوسی از جنس LCD

 اتوبوسی از جنس LCD


بررسی بی ام و i8 مدل 2015

ساختارشکنی و نوجویی بخش جدایی‌ناپذیر از سرشت آدمی است و چه بسی که در غیاب آن پیشرفتی هم حاصل نگردد. در این دنیای فانی، غالب پیروزمندان، اشخاص و مؤسساتی هستند که فراتر از وضع موجود، ریسک نموده و شالوده‌ها را بشکنند و جهانی نو را به بشریت پیشکش کنند. 

 

 ساختارشکنی و نوجویی بخش جدایی‌ناپذیر از سرشت آدمی است و چه بسی که در غیاب آن پیشرفتی هم حاصل نگردد. در این دنیای فانی، غالب پیروزمندان، اشخاص و مؤسساتی هستند که فراتر از وضع موجود، ریسک نموده و شالوده‌ها را بشکنند و جهانی نو را به بشریت پیشکش کنند. 


کمتر کسی را می‌توان یافت که عاشق خودرو باشد ولی ب‌ام‌و را نشناسد و حال می‌رود که این خودروساز، خاطره ساز شود. محصول جدید این کمپانی که i8 نام دارد چیزی فراتر از خودروهای مرسوم است و توگویی این سفینه فضایی ساخته دست ما آدمیان نیست و از کرات دیگر به این عالم آمده. 

طرح خارجی این تندیس رؤیایی به‌قدری سنت‌شکن و خارج از عرف است که کمتر رقیبی تاب‌وتوان هماوردی با آن را دارد و چه آن را دوست داشته و یا از آن فراری باشیم نمی‌توانیم که نادیده‌اش گیریم، خودرویی که حتی در حال سکون نیز حضورش را به‌تمامی فریاد می‌کشد! بگذریم. 

ریشه‌های ب‌ام‌و I8 به سال 2009 میلادی باز می‌گردد، هنگامی‌که برای نخستین بار یک خودروی کانسپت در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان به نمایش در آمد که از تکنولوژی نوین EFFICIENT DYNAMIC ب‌ام‌و بهره می‌برد. خودروی مذکور نمونه‌ای هیبریدی و به یک پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری (توربو دیزل) و نیز دو پیشرانه الکتریکی مجهز بود. این خودرو از باتری‌های لیتیوم- یونی جهت تغذیه موتورهای الکتریکی خود بهره می‌برد. بر پایه این خودرو، بعدها مدل‌هایی همچون I8 CONCEPT در سال 2011 و نیز I8 CONCEPT SPYDER در سال 2012 میلادی به نمایش درآمدند. اما نسخه تولیدی I8، در سال 2013 میلادی در معرض دید عموم نهاده شد. این مدل توسط شخصی به نام BENOIT JACOB طراحی گردید. نامبرده سرپرستی و هدایت تیم طراحی خودروهای رده i ب‌ام‌و را بر عهده دارد؛ 

وی در مصاحبه‌ای، طراحی این خودرو را همچون بازآفرینی و یا اختراع مجدد خودروهای اسپرتی برشمرد که اگر نیک بنگریم چندان بیراه هم نگفته نیست. ب‌ام‌و I8 دارای درب‌های پروانه‌ای شکل است و از چراغ‌های لیزری بهره می‌برد که آن را در ردیف، نخستین خودروهای تولید سری در دنیا قرار می‌دهد که به این قسم از چراغ‌ها مجهزند. ضریب آئرودینامیک بدنه این خودرو در حدود 0.26 است که هنوز هم عددی شایان توجه در این صنعت محسوب می‌شود. در مجموع، تا ماه می سال 2015، در حدود 3/975 دستگاه از ب‌ام‌و I8 در سرتاسر دنیا تحویل مالکان آن گردید و از این لحاظ بازار آمریکا با سهمی معادل 1/151 دستگاه جایگاه نخست را از آن خود نمود، بعد از آن نیز آلمان جای می‌گیرد با رقمی معادل 623 دستگاه. در حال حاضر این خودرو تنها در شهر لایپزیک آلمان تولید می‌شود. 

در حال حاضر چندین دستگاه از این خودرو به کشورمان راه یافته و به بهای نجومی هم قیمت‌گذاری شده است، به این بهانه و برای آشنایی بیشتر، متنی را از سایت «AUTOMIDDLEEAST» گلچین نمودم که در اینجا تقدیمتان می‌کنم. 

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: 5 از 5

ب‌ام‌و I8 خودرویی است که شاید آن را در فیلم تخیلی «مأموریت غیرممکن» دیده و یا آوازه‌اش را از دوستانتان شنیده باشید و حتی ممکن است که آن را در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دبی (سال 2013) از نزدیک رؤیت نموده باشید. از این موارد که بگذریم، ب‌ام‌و I8 یک خودروی اسپرتی هیبریدی پلاگین (PLUG-IN) است که از وزنی معادل 1485 کیلوگرم برخوردار بوده و بهای آن نیز از 635/000 درهم شروع می‌شود. این خودرو قابلیت رسیدن به سرعتی معادل 250 کیلومتر بر ساعت را داراست. 

توضیح: خودروهای هیبریدی پلاگین (PLUG-IN) که نام دیگرشان خودروهای اتصال برقی دوگانه‌سوز یا PHEV می‌باشد، وسایل نقلیه‌ای هستند که هم ویژگی‌های یک خودروهای برقی دوگانه‌سوز و هم یک خودروی تمام الکتریکی را در خود جمع نموده‌اند و علاوه بر آن، از قابلیت اتصال به شبکه برق جهت شارژ باتری‌های خود، برخوردارند. 

نمای ظاهری

این خودرو 2+2 نفره اسپرتی هیبریدی که از معماری "LIFE DRIVE"ب‌ام‌و بهره می‌برد، جلوه‌ای از آئرودینامیک برتر را از خود به نمایش می‌گذارد و از مواد دوستدار محیط زیست هم ساخته و پرداخته شده است. کالبد فوقانی این خودرو که جایگاه سرنشینان آن را دربر می‌گیرد از ماده‌ای به نام فیبر کربن (FIBER-CARBON) ساخته شده که با پلاستیک تقویت گشته و بخش تحتانی اتاق نیز به طور 100 درصد از فلز آلومینیم بهره می‌برد و محل استقرار باتری‌ها، پیشرانه الکتریکی و سیستم تعلیق این خودروست. 

کابین

اصل و قاعده کلی در کابین این خودرو، خلق و ایجاد رابطه‌ای نوین بین قابلیت و شکل ظاهری تجهیزات می‌باشد. در این راستا و جهت خلق یک ارگونومی شایسته و درخور، کنسول میانی آن به سمت راننده گردش یافته و علاوه بر این، دو نمایشگر هم در کابین تعبیه شده است که دسترسی به آن‌ها به سهولت و آسانی صورت می‌گیرد. موقعیت پایین نشیمنگاه راننده در این خودرو به همراه وزن سبک صندلی‌ها، در ترکیب با یکدیگر، محیط راحتی را برای رانندگی فراهم می‌کنند. 

مهندسی

در خودروهای اسپرتی که از قدرت بالایی برخوردارند مقوله وزن فاکتوری شایان توجه به شمار می‌آید. کارکنان ب‌ام‌و هم به خوبی به اهمیت این امر واقف‌اند و از همین روست که آن‌ها از فیبرکربن تقویت شده جهت تکوین ساختار این خودرو بهره جستند. شرکت ب‌ام‌و نخستین سازنده در دنیاست که از این ماده جهت یک خودروی تولید انبوه استفاده می‌کند. 

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود

پیشرانه الکتریکی این خودرو که در بخش جلویی آن جای گرفته از توانی معادل 131 اسب‌بخار برخوردار است. و در مقابل، پیشرانه بنزینی این خودرو که در قسمت پشتی آن مستقر است دارای سه سیلندر و توئین توربوست و از حجمی معادل 1.5 لیتر برخوردار بوده و قادر است توانی معادل 231 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 320 نیوتن‌متر را برای این خودرو به ارمغان آورد، ترکیب این دو پیشرانه با یکدیگر، تضمین‌کننده یک رانندگی لذت‌بخش در این خودروست. این دو قوه محرکه متفاوت، با همیاری هم، شتاب صفر تا صدی معادل 4.4 ثانیه را برای آن مهیا می‌کنند. نکته جالب هم اینجاست که تمامی این دستاوردها، با مصرف سوختی معادل 2.1 لیتر در 100 کیلومتر حاصل آمده است! 

توضیح: با پیشرانه بنزینی این خودرو می‌توان در سه حالت متفاوت، از جمله، راحت (COMFORT) و اقتصادی (ECO PRO) و نیز اسپرت یا ورزشی (SPORT) رانندگی نمود. با پیشرانه الکتریکی هم امکان رانندگی در دو حالت COMFORT و ECO PRO فراهم است. در هنگام رانندگی با حالت تمام الکتریکی، نیروی پیشرانه تنها به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود و در حالت تمام بنزینی این نیرو به قوای محرکه عقب آن منتقل می‌گردد و تنها در شتاب‌گیری‌های ناگهانی است که قدرت موتور به‌تمامی 4 چرخ آن اعمال می‌گردد. 

جمع‌بندی نهایی

در خاتمه، این پرسش مهم پیش می‌آید که این خودرو با چه بهایی فروخته خواهد شد؟ پاسخ آن است که اگر از ظاهر هالیوودی، عملکرد شایان توجه و نیز داشبورد آینده‌نگرانه آن فاکتور بگیریم، خیلی زیاد نیست. بی‌گمان، مبلغ 750/000 درهم بالاتر از حد میانگین موجود است ولی درعین‌حال، چنانچه این خودرو را وسیله‌ای در نظر آوریم که مبدع و نوآور بوده و پایه‌گذار و هموار کننده راهی نوین در این صنعت است، پرداخت چنین مبلغی قابل توجیه خواهد بود. 

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

در مجموع می‌توان آن را مدل و نمادی از آینده این صنعت (خودروسازی) برشمرد. 

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

بهای این خودرو برای بیشترمان، گران‌تر از آنی است که بدان بیندیشیم. 

مشخصات فنی

نوع پیشرانه: سه سیلندر خطی توربو بنزینی + موتور الکتریکی مجهز به باتری‌های لیتیوم – یونی (7.1 kWh) 

کد پیشرانه بنزینی: B38A15T0 

حجم موتور: 1499 سی‌سی 

توان: 362 اسب‌بخار در 5800 دور در دقیقه 

گشتاور: 570 نیوتن‌متر در 3700 دور در دقیقه 

شتاب صفر تا صد: 4.4 ثانیه (با LAUNCH CONTROL عدد 3.6 هم ثبت شد) 

حداکثر سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع 256 کیلومتر ذکر شد) 

نوع جعبه‌دنده: 6 سرعته اتوماتیک 

کد جعبه‌دنده: AISIN F21-360 FT EOP 

سیستم فنربندی جلو: جناغی دوبل 

سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK) 

برد خودرو تنها با پیشرانه الکتریکی:37 کیلومتر (استاندارد NEDC و یا چرخه رانندگی در اروپا) – 24 کیلومتر (استاندارد EPA یا انجمن محیط زیست آمریکا) 

برد خودرو در حالت هیبریدی: 500 کیلومتر (حالت COMFORT) و 600 کیلومتر (حالت ECO PRO) 

گارانتی باتری خودرو: 8 سال یا 100/000 کیلومتر 

خروجی دی اکسید کربن: 49 گرم در هر کیلومتر 

شارژ باتری 

طبق ادعای شرکت ب‌ام‌و، در صورت بهره‌گیری از برق 120V، مدت زمانی معادل 3.5 ساعت لازم است تا باتری‌های آن کاملاً شارژ شود و در صورت بهره‌گیری از برق 240V به زمانی معادل 1.5 ساعت. 

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع:4689/1940/1298 میلی‌متر 

فاصله بین دو محور: 2800 میلی‌متر 

وزن خالص: 1485 کیلوگرم 

گنجایش صندوق بار: 150 لیتر 

سایز تایرهای جلو: 195/50 R 20 (215/45 R 20 – سفارشی) 

سایز تایرهای عقب: 215/45 R 20 (245/40 R 20 – سفارشی) 

ایمنی

6 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی) 

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS 

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD 

سیستم کنترل پایداری DSC 

سیستم کنترل فعال ترمز DBC 

سیستم ترمز در حالت اضطراری BA 

سیستم BRAKE DRYING FUNCTION 

سیستم پشتیبان رانندگی DRIVING ASSISTANT SYSTEM (سفارشی) 

سیستم هشداردهنده جلوگیری از تصادفات به همراه ترمز اتوماتیک (رادار) 

سیستم کنترل فاصله خودرو در هنگام پارک PDC (سفارشی) 

سیستم کنترل کشش فعال DTC 

پکیج فنربندی تطبیقی 

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک 

کیت تعمیر تایرها 

ستون جمع شونده فرمان 

و…. 

تجهیزات رفاهی

صندلی‌ها با پوشش چرمی – تنظیم اتوماتیک صندلی‌ها – فرمان با پوشش چرمی – نمایشگر لمسی به سایز 8.8 اینچ – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو- تعویض پدال‌ها از روی فرمان – چراغ‌های تطبیقی جلو- سیستم روشنایی در روز- چراغ‌های LED عقب – شیشه عقب بخار زدا- سوکت 12V – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – سیستم ناوبری – ترمز پارک الکترونیکی – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و WiFi و هندزفری + اتصالات بلوتوث- کروز کنترل تطبیقی 

سیستم I DRIVE به همراه پد لمسی – سیستم نمایشگر بالاسری (HEAD UP DISPLAY) سیستم اختصاصی I SERVICE ب‌ام‌و – دوربین دید عقب – شیشه استحکام یافته به نام GORILLA GLASS که در بیشتر گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود و در این خودرو نقش عایق صوتی را ایفاء می‌کند- چراغ‌های لیزری جلو (سفارشی) – سیستم صوتی هارمن کاردون (HARMAN KARDON) با 11 عدد بلندگو – تعویض دنده از پشت فرمان – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – شیشه‌شوی چراغ جلو- سنسور باران – گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها – آلارم برخورد با عابران پیاده – دوربین 360 درجه برای رصد اطراف خودرو- سیستم START/STOP – بازنمودن درب باک خودرو با ریموت – سیستم ردیاب خودرو از روی موبایل و…. 

قیمت

در ایران: هنوز به طور رسمی مشخص نشده است ولی در بازار آزاد بین 1.5 الی 5.2 میلیارد تومان نرخ‌گذاری شده است. 

در آمریکا:136,500 دلار 

در امارات:635,000 الی 750,000 درهم (168,000 الی 198,400 دلار) 

در چین: 1,988,000 یوآن (323,000 دلار) 

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

 بررسی بی ام وi8  مدل 2015

خودرو ارزان‌ قیمت نیسان‌موتور در راه ایران

خودروسازان ژاپنی اگرچه در این سال ها نشان داده اند چندان تمایلی به حضور گسترده در ایران ندارند، اما ظاهرا "توافق هسته ای" سبب شده آنها نیز ...

  ادامه مطلب ...

اخراج و تعلیق 10 هزار کارگر قطعه ساز خودرو

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند،گفت: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند. 

 

 دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند،گفت: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند. 

آرش محبی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز صنعت قطعه سازی کشور رو به احتضار است، اظهار داشت: طی دو هفته گذشته بسیاری از واحدهای قطعه سازی کشور تعطیل شده‌اند. تعدادی دیگر نیز دو تا سه روز در هفته با یک شیفت کاری فعالیت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه دومینوی تعدیل نیروی انسانی در صنعت قطعه سازی کشور افزایش یافته است، افزود: در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند. 

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو، تصریح کرد: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند. 

محبی‌نژاد با بیان اینکه خودروسازان به لحاظ سیاسی و یا موارد دیگر تعدیل نیرو نداشته‌اند، گفت: متأسفانه صنعت قطعه سازی کشور به دلیل کمبود نقدینگی و بدهی‌های سنگین تحت فشار مضاعف است حتی دولت نیز کمک نمی‌کند و هر روز در بخش بیمه و مالیات خواستار دریافت مطالبات خود است. 

وی به طلب چندهزار میلیارد تومانی قطعه ‌سازان از شرکت‌های خودروساز اشاره کرد و افزود: امروز صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور قربانی بی تدبیری سیاستگذاران کلان کشور است. مسئولان هیچ طرحی برای حمایت و احیای صنعت خودرویی کشور در دستور کار خود ندارند. این درحالی است که صنعت خودروی کشور موتور محرک اقتصاد بوده و به تنهایی 20 درصد ارزش افزوده صنایع کل کشور را به خود اختصاص داده است. 

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با انتقاد از ایجاد کمپین‌هایی از جمله کمپین نخریدن خودروی صفر، گفت: متأسفانه قوه قضاییه در این رابطه ساکت است و هر کس به راحتی هر مطلبی را در فضای مجازی منتشر می‌کند که به ضرر تولید ملی است. 

محبی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز وفاقی میان نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون صنایع برای حمایت از صنعت قطعه سازی کشور وجود ندارد اظهار داشت: در هفته گذشته جلسه‌ای به منظور بررسی وضعیت صنعت قطعه سازی کشور در کمیسیون صنایع برگزار شد اما متأسفانه وفاقی میان مسئولین نیست چه برسد به اینکه دولت و مجلس بخواهند با یکدیگر وحدت داشته باشند. 

وی در ادامه با تأکید براینکه مجلس و دولت باید با همکاری قوه قضاییه تدبیر مناسبی را برای کمک به صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور داشته باشند اظهار داشت: اگر سیاست حمایتی صورت نگیرد شک نداشته باشید که در اسفندماه دولت باید هزینه‌های بسیاری بابت نیروی های بیکار پرداخت کند. 



سلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش

وسایل نقلیه نظامی روس به زودی به ابزاری برای مختل کردن بینایی دشمنان مجهز می شوند.

  ادامه مطلب ...

فردوسی پور اسیر حملات جناب خان

عادل فردوسی پور که سرانجام به استودیوی خندوانه رفت و روبروی رامبد جوان نشست ، در این برنامه حسابی از سوی جناب خان سئوال پیچ شده است.

  ادامه مطلب ...

درآمد عسل چین چهار برابر نفت ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور گفت: چین از صادرات ژل رویال (غذای ملکه زنبورعسل) دو برابر درآمد نفت 110 دلاری ایران آرزآوری دارد که با محاسبه قیمت امروز نفت حدود چهار برابر می‌شود.

  ادامه مطلب ...

فروش یک خودرو با دو قیمت در ایران

خودروی رنو کولئوس در یک مدل و با آپشن‌های یکسان اما با دو قیمت کاملا متفاوت از سوی دو شرکت در بازار ایران عرضه شده است.

  ادامه مطلب ...